lördag 6 november 2010

Jag hade druckit Cocillana-Etyfin (Stark hostmedicin) 0,5 liter på 3 dar.
Lite väl mycket överdos om man säger så. En av biverkningarna som stod på bipacksedeln var förstoppning, å det va naturligtvis det jag råkade ut för.

Jag kom hem från krogen full som ett ägg, hade inte skitigt på en vecka.
Jag va så jävla skitnödig så jag va nära till tårar. Jag satte mig på dasset å började pressa.....En gigantisk stenhård termos hade jag att kämpa mot.
Arslet öppnar sig å visar botten, men sen kommer det inget mer.
Jag får varken ut eller in den igen.
Efter att jag suttit ett bra tag och försökt "vaggat" ut den beslutar jag mig för att föda ut den.
Jag "bäddar" med handdukar på duschgolvet å lägger mig på rygg.........
Inget händer. Där ligger jag, klappfull med en puck i analen som varken vil in eller ut.
Jag blir tvungen att gå "framåtlutad å med särade ben" till verktygsskåpet och hämta en plattmejsel.
Går tillbaka till toan, letar med mejseln efter centrum på bajsen, å börjar bända ut bit efter bit tills att arselet har stängt sig. Sen va det go`natt.

Inte särskilt smakligt men lite kul i alla fall.


Vad har vi lärt oss av detta? Överdosera aldrig hostmedicin det kan leda till oönskade konsekvenser. Detta lärde jag mig av Duva någon gång sommaren 2004.Vanliga biverkningar av medicinen är följande.Förekommer hos fler än 1 av 100 patienter:Förstoppning, illamående och kräkningar, kramper i gallvägarna. När man tagit fyra gånger den rekommenderade maxdosen, kan räkna med att förstoppningsbekymmren blir än värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar